Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2007 13:01 - Само нинджа може да бие друга нинджа
Автор: autopress Категория: Новини   
Прочетен: 972 Коментари: 0 Гласове:
0



www.auto-press.net


image
Макар и малко перифразиран, тази позната ни от широкия екран сцена, описва идеално същността на новото поколение на хитовия за Ford модел Mondeo. Въпреки сравнително стандартния си дизайн, предходната генерация на модела се доказа като един от най-успешните, здрави и сигурни, автомобили на марката. В техническо и конструкционно отношение в него всичко беше изпипано и единственият му недостатък, ако може да се използва това определение, бе това че визията му не беше от най-дизайнерските.

Ако старото Mondeo ви се е струвало малко скучно, то новото поколение на модела ще ви разтърси из основи. Защото дизайнът на този автомобил е един от най-вълнуващите, на които сме ставали свидетели през последните няколко години. “Потресени” ще останате и от изключително апетитната цена, на която предлагат новото Mondeo от представителя на марката у нас - Мото Пфое – от база 34 900 лв с ДДС (стига до 62 300 с ДДС).

image

Първото, което ви грабва в новото Mondeo, е неговият обемен и наистина мускулест преден капак. Ако направите крачка назад, пред вас ще се озъби една от най-мощните автомобилни “муцуни” с хромирани “зъби”, под формата на декоративни ласни, и двойка изкрящи очи. Новото Mondeo, което се предалага във вариант с четири и пет врати, и комби, е първият истински представител на кинетичния дизайн на Ford.

“Мускулестият” екстериор на автомобила контрастира с изтънчената обстановка на интериора. Контролните уреди и бутони са точно там където трябва да бъдат - на една ръка разстояние. Използваните материали и цветове са подбрани изключително точно и адекватно, допринасят много за по-спокойно и приятно пътуване. Ново предимство на Mondeo е по-широкото отваряне на вратите, увеличеното пространство за краката и раменете на предните седалки съответно с 24 мм и с 52 мм. И при трите модификации на автомобила задните облегалки на втория ред седалки са разделени в съотношение 60/40, така че да се сгъват при превоз на по-обемен товар. Освен с приспособления за закрепяне на багажа „товарната” част на Mondeo комби може да се оборудва и с трети 12-волтов захранващ извод.

В двуместна конфигурация багажното пространство на комбито и седана с пет врати достига съответно 1745 л. и 1460 л. При седанът с четири врати то е 535 литра. Големите джобове по продължение на предните врати събират дори 1,5-литрови бутилки. Вместимостта на жабката е увеличена с 10%, като е предвидено и „aux in” гнездо за включване на портативно аудиоустройство.

image

Дори базовото ниво на новото Mondeo - Ambiente, разполага с изключително богато оборудване. В него могат да бъдат открити добър набор системи за активна безопасност - спирачна антиблокираща система с електронно разпределение на спирачното усилие, дискови спирачки на четирите колела, автоматично включване на аварийните светлини при рязко спиране, регулиране на волана в дълбочина и височина. Стандартно при най-ниското ниво на изпълнение на модела са включени бордови компютър, климатична инсталация с поленов филтър, електрически регулируеми външни огледала, предпазни въздушни възглавници за водача, спътника до него, за външните пасажери на задната седалка, както и за коленете на шофьора.

Новото поколение на Ford Mondeo се предлага общо в четири нива на изпълнение - Ambiente, Trend, Ghia и Titanium, и Ghia X и Titanium X. Четирите Duratorq TDCi дизелови и петте Duratec бензинови двигателя са с мощност от 110 к.с. до 220 к.с. и включват нов 2,3-литров, 161 к.с. Duratec HE агрегат, който ще бъде представен по-късно тази година. Шестстепенната автоматична скоростна кутия Durashift по-късно ще допълни доказалите се вече 5- и 6-степенна механични трансмисии. При бензиновите модификации, средният разход на гориво варира от 7.2 до 9.4 литра на 100 километра, а при дизеловите съответните показатели са от 5.7 до 7.1 литра.

Независимо от избора, който ще направите по отношение на задвижващия агрегат и трансмисията, ще можете да разчитате на почти безшумно пътуване (наистина интериорът на новото Mondeo е изключително обезшумен) и на една от най-стабилните “стъпки” на пътя. Активната система за окачване (IVDC) с непрекъснато регулиране на амортисьорите (CCD) допълнително подобрява стабилността му и скъсява спирачния му път. CCD непрекъснато настройва амортисьорите спрямо моментните пътни условия и предлага избор от три различни режима на работа: комфортен, нормален и спортен.

Като цяло и както трябва да бъде, новото Mondeo е много повече от старото. Защото, само една нинджа може да бие друга нинджа...


Тагове:   може,   нинджа,   бие,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: autopress
Категория: Новини
Прочетен: 50280
Постинги: 19
Коментари: 48
Гласове: 18
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930